Thursday, October 2, 2014

Promo Bulan October - ESP - Buy 6 free 1

Yeayyy!! Bulan nie nye promo BESTT sangat! ESP buy 6 Free 1! dapat 7 canister tu... :).... Bulan nie je tau bli 6 dpt 7 tu... hehehe

Okei.. skang nie mcm² cite kite dengar kan pasal soya nie.. meh sini cek nak cite sket ape beza soya kat luar tu ngan soya ESP Shaklee nie..

Soya ade 2 jenis kat dunia... 
1. Soya GMO
2. Soya tanpa GMO

Apa GMO tu? 

GMO ialah Genetically Modified Organism iaitu organisma (haiwan/tumbuhan) yang sudah di ubahsuai kandungan genetiknya oleh manusia. Sume nak cepat.. tu yang suntik macam².. haih.. tu la dia.. bile manusia dh semakin maju kn.. macam² la teknologi yang kite buat...

Kalau nak tau.. 96% soya kat dunia nie adalah soya GMO (soya yang dah di ubahsuai).. tapi nak wat camne kan.. kite penggune je.. redho je la ... bukan kite yang tanam... hehehe

So.. kalau dah slalu kite makan soya GMO pastu banyak lak tu.. memang la akan memudaratkan kite...   kene la carik soya TANPA GMO pasnie kn.. dah tentunya soya ESP Shaklee.. ^_^

Ape beza Soya ESP Shaklee ngan soya lain

Kebanyakan soya lain di proses menggunekan alkohol  yang boleh memusnahkan kandungan isoflavene yang baik dan juga menyebabkan pencemaran dari bahan kimia ...

Tapi.. Soya ESP adalah 

  • NON-GMO soya (tak di ubah genetiknye)
  • Di cuci dengan air untuk memastikan isoflavene dan daidzin di dalam soya tak hilang.. dedua tu penting untuk kesihatan...

So.. takyah nak ragu² lagi ngan soya ESP Shaklee nie.. yang pastinye.. 

ESP Shaklee = NON-GMO SOY.. 


Khasiat ESP Shaklee yang rugi kalau kite tak tau... hehehe.. :)


Okei... kalau nak cantik dan berseri macam kakak saya tu.. leh la roger²


sms/whatsapp/call - Shima (013-3601977)